نمونه گیری تعمیم یافته چندمتغیره درفضاهای انتقال_ پایا و خاصیت های تقریب آن

پایان نامه
چکیده

امروزه موضوع نمونه گیری تعمیم یافته در فضای انتقال - پایا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در این روش مشکلات وابسته به نظریه کلاسیک شانون مرتفع می شود. با اضافه کردن چند فرض، هرتابع چندمتغیره در فضای انتقال – پایا را می توان از مقادیر تابع در(z^(d بازیابی کرد. معمولاً، داده های موجود از مقادیر پیچش تابع با توابع خاصی بدست می آیند. لذا بررسی مسأله نمونه گیری تعمیم یافته چندمتغیره در فضاهای انتقال - پایا ضروری است. اطلاعات اضافی در مورد تابع ها در فضای انتقال – پایا اجازه می دهد تا برای اینکه مقادیر تابع در کل (z^(d بکار گرفته شود، فقط در یک زیر مشبکه از (z^(d لازم باشد. در این پایانمی باشد. فرمول نمونه گیری برای فضای انتقال - پایا از بسط قاب بدست می آید. در مورد فرمول های قاب های فرا کامل، جستجوی توابع بازسازی با خاصیت های مناسب، حائز اهمیت می باشد. در نهایت روش های تقریب با استفاده از این فرمول های نمونه گیری ارائه شده است. نامه، این نظریه را برای (l^2 (r^d بکار خواهیم برد که مستلزم نظریه قاب ها می باشد. فرمول نمونه گیری برای فضای انتقال - پایا از بسط قاب بدست می آید. در مورد فرمول های قاب های فرا کامل، جستجوی توابع بازسازی با خاصیت های مناسب، حائز اهمیت می باشد. در نهایت روش های تقریب با استفاده از این فرمول های نمونه گیری ارائه شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تقریب از فضاهای انتقال- پایا بوسیله ی فرمولهای نمونه گیری تعمیم یافته

در این پایان نامه که مرجع اصلی آن garcia, a.g., perez-villalon, g. 2008. approximation from shift-invariant spaces by generalized sampling formulas, appl. comput. harmon. anal. 24: 58-69. است، یک برنامه ی تقریب به وسیله ی فرمول های نمونه گیری، پیشنهاد شده است.

برآورد بیزی تعمیم یافته مینیماکس میانگین توزیع نرمال چندمتغیره با ماتریس کوواریانس مجهول

در این مقاله، کلاسی از برآوردگرهای بیزی تعمیم یافته مینیماکس برای میانگین توزیع نرمال چندمتغیره زمانی که ماتریس کوواریانس معین مثبت و نامعلوم است تحت تابع زیان درجه دوم به دست آورده می شود، که تعمیم کلاس برآوردگرهای بیزی تعمیم یافته مینیماکس لین و تسای (1973) می باشد.

متن کامل

توزیع هذلولوی تعمیم یافته و کاربرد آن در ریاضیات مالی

در دهه­ی هفتاد مدل بلک شولز نقش عمده­ای در قیمت­گذاری مشتقات مالی داشت. اما بعدها به دلیل ضعف عمده­ی آن، مدل­های متنوع دیگری ارائه شد. خانواده­ فرایندهای لوی یکی از متداول­ترین مدل­ها است که برای قیمت­گذاری دارایی­های مالی مورد استفاده قرار می­گیرد. فرایند هذلولوی تعمیم یافته از جمله­ی این فرایندها است که مبتنی بر توزیع هذلولوی تعمیم یافته می­باشد. در این مقاله ابتدا به معرفی این توزیع می­پرداز...

متن کامل

توپولوژی تعمیم یافته چیست و منشا آن کجاست؟

توپولوژی تعمیم یافته بر مجموعۀ X با جایگزین کرده خانواده ای از زیرمجموعه های X به جای خانوادۀ مجموعه های باز به دست می آید. مجموعۀ X مجهز به توپولوژی تعمیم یافته، فضای توپولوژیک تعمیم یافته نامیده می شود. در این مقاله، تاریخچۀ توپولوژی های تعمیم یافته را به تفصیل دنبال می کنیم تا خواننده دریابد که چگونه توپولوژی دانان به معرفی فضاهای توپولوژیک تعمیم یافته رهنمون شدند. در این راه، با مفاهیم اولی...

متن کامل

حجم گوی های واحد تعمیم یافته

هر دانشجویی با شکل های هندسی لوزی، استوانه، مربع، ستاره و گوی آشنایی دارد. اما از دیدگاه ما، این ها همگی گوی های تعمیم یافته هستند. به وسیلۀ تبدیل های خطی و غیرخطی می توان گوی اقلیدسی استانده را به انواع گوی های عجیب تغییر شکل داد. هدف از این مقاله، ارائۀ دستوری واحد برای محاسبۀ  حجم گوی های یکۀ تعمیم یافته در فضای n بعدی است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه محقق اردبیلی - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023